بی پرده...

بیا دعا کنیم آن اتفاق خوب بی افتد

بی پرده...

بیا دعا کنیم آن اتفاق خوب بی افتد

مردی به حال اقرار ... سیگار پشت سیگار

سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۲۳ ب.ظ

بچه تر که بودم (همان موقع یی که برای اولین بار مانتوی سورمه ای تن کرده بودم ُیک سرو گردن از سال قبلش بلندتر شده بودم) همیشه از مردهای سیگاری میترسیدم ! مردهای سیگاری برایم حکم آدم هایی با چهره های سیاه و دندان های نیش بلند و عبوس را داشتند ، وقتی یک نفر جلوی من سیگارش را روشن میکرد دلم میخواست بابا کنارم باشد و سفت بازویش را بگیرم تا دست کم از ترس توی خیابان نمیرم . همیشه وقتی باران می آمد و مامان میگفت خدا دعاهای توی بارونو برآورده میکنه ، تهِ دعاهایم میگفتم میشه شوهر من سیگاری نباشه بعدا؟

بزرگ تر که شدم خیلی چیزها عوض شد ، ترس های من بزرگتر شدند ، آرزوهایم عجیب تر ! حتی دیگر از نظرم مردهای سیگاری چهره های سیاه و دندان نیش بلند نداشتند ، اما ته ته دلم هنوز از مردهای سیگاری فراری بودم ، می دانید ؟ من تا حالا ندیده ام کسی از روی خوشحالی سیگار بکشد ! و این موضوع باعث شده باوری را به دندان بکشم که حکم میکند مردها حین سیگار کشیدن غمگین ترین موجودات روی زمینند ! حالا که ترس هایم قد کشیده اند ، بر  و روو گرفته اند و رشد کرده اند ، هنوز از نگاه کردن به چشمهای آدم ها وقتی که در دود پنهان شده اند میترسم ! از ابر خاکستری ِ توی چشم هایشان میترسم ، دلم میخواهد بجای بازو های بابا ، بازوهای تمام مرد های سیگاری شهر را محکم بچسبم و روی پنجه های پاهام بلند شوم و زیر لاله ی گوششان "طوری که آب از دل شهر تکان نخورد" بگویم بجای سیگار ابر خاکستری چشم هایت را با من تقسیم کن ؛ دلم میخواهد برای تمام مردهای سیگاری ِ جهان باران آرزو کنم ، تا خودم و جهان را از این ترس مستمر ، از این غم ِ لاینحل خلاص کنم ...

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۶
بانوی خیال

نظرات  (۸)

bazihashun ghayem mishano sigar mikeshan, hata nemikhan sanginie negahe kasi bashe....
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۱۰ یاسمین پرنده ی سفید
بازوی تمام مردان سیگاری شهر رو نگیر. ما غیرت داریم. مشت

+مردای سیگاری زیادی رو دیدم که از رو اعتیاد یا به خاطر افه (یا عفه) اش سیگار میکشن یا حتی از روی هوس... پس اینطوری هم نیست که همه اش از سر غم باشه :))))
++ من هنوزم برات آرزو می کنم که شوهرت سیگاری نباشه... غمگین نباشه و اگر هم روزی غمگین بود غم و شادی چشماش رو فقط با تو قسمت کنه مهربونم :)
پاسخ:
+آره منم زیاد دیدم ، ولی از روی خوشحالی کشیدنو ندیدم
++منم آرزو میکنم خدا آرزوتو برآورده کنه :دی

واااااای خدا این مردای سیگاری چه کیفی میکنن دختر به این نانازی بازوشونو بچسبه و زیر لاله ی گوششون حرف بزنه ....


سحر جان مردا تو هر حالتی سیگارشونو میکشن اصلا اعتقاد دارن قبل و بعد

از هرکاری باید سیگار کشید ...

خب البته وقتی غمگینن بیشتر میکشن ....

پستتم مثل همیشه حرف نداشت دختر


۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۱۸ • عالمه •
نه سیگار رو دوست دارم، نه سیگاری ها رو.
پاسخ:
:)
موافقم ، آدم ها از روی تنهایی سیگار میکشن ، از روی ناراحتی ...
هیچ مردی رو ندیدم که به خاطر دل خودش سیگار رو کنار بذاره !
کنار گذاشتن سیگار فقط وقتی ممکن میشه که آدم دیگه تنها نباشه ، که مجبور نباشه غصه هاش رو تنهایی تحمل کنه ، که عزیزی کنارش باشه ، که دلش نخواد تو تنهایی خودش رو توی دود سیگارش غرق کنه ...
پاسخ:
دارم به لحظه ای فکر میکنم که حتی وقتی کسی کنارشون هست هم ، دلیلی واسه دل کندن از اون دود پیدا نمیکنن ...
حالا فک‌کن یه زن سیگار بکشه...

-__- 
پاسخ:
اصن دوست ندارم بهش فکر کنم
۰۳ اسفند ۹۴ ، ۲۰:۲۱ میچکا بانو
چقد نوشته های اینجا خوبن .. خصوصا این یکی :) ..
موفق باشین دوست گرامی ..
پاسخ:
ممنون عزیز دل
۰۷ تیر ۹۵ ، ۲۳:۰۳ Abolfazl Jahanshahi
سیگار آرامش وصف نشدنی 
تو سخت ترین روزای زندگی ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی